Myju myju, szuru buru!

07:20


O tym, że mycie rąk jest ważne, bo to na nich gromadzi się najwięcej bakterii, wiedziałam od bardzo dawna i chyba już z czasem przestałam tak bardzo zwracać na to uwagę. Cóż...Rutyna. Jednak dopiero w szpitalu uświadomiłam sobie na nowo, jak bardzo ważna jest odpowiednia higiena rąk.
Samo mycie nie wystarczy, by zmyć szereg bakterii, które czyhają na nas w zakamarkach naszych palców i paznokci. Brutalne? Okropne!

W każdym szpitalu spotkasz się z umywalkami - czy to w salach czy na korytarzach - które mają dwa oddzielne pojemniki do mycia rąk.

Pierwszy pojemnik to mydło. Tym myjemy ręce. Wow, ale nowość, co?. No tak, tylko czy zastanowiłaś się kiedyś, czy myjesz ręce we właściwy sposób? 
Niby nic specjalnego - przecież używasz mydła, szorujesz dłonie i spłukujesz wodą. Nieważne czy ciepłą czy zimną, oby czystą. I mokrą. ;) haha taki żarcik - buziak dla Mężusia :*

No, ale teraz poważnie.

Ile razy zastanowiłaś się nad tym, czy poprawnie myjesz dłonie?



Schemat wg Ayliffe'a

Co to znaczy?
Otóż same mizianie i kizianie rączek pod wodą to nic nie daje. Do tego trzeba konkretnych kroków! I takie właśnie kroki są zawsze wywieszone na kartkach przy umywalkach szpitalnych. Właśnie tam znajdziecie dokładny schemat mycia rąk opracowany przez Ayliffe'a.
Na początku myślałam, żeby ci to dumnie opisać, ale wydaje mi się, iż nic nie trafia tak dobrze w nasze umysły jak obraz. Dlatego pożyczyłam taki jeden:

Mycie rąk tą metodą powinno trwać minimum minutę. Każdy etap mycia powinien być powtórzony pięć razy, by nie pominąć elementów, do których najczęściej przeciętny mający ręce w ogóle nie dociera.


To jak, myłaś tak kiedyś ręce?

Ja dopiero od roku stosuję się do tej metody. A taki ze mnie czyścioch był zawsze.

Uważam, że czystość dłoni w momencie posiadania maleńkiego dziecka w domu jest szczególnie ważna. W ogóle czyste ręce to kurcze dobre ręce. Przecież wystarczy je naprawdę myć porządnie, a dzięki temu możemy uniknąć naprawdę wielu chorób! 

Odkąd mam Oliwię, pilnuję się by myć ręce zawsze tym schematem. Dodatkowo wyposażyłam się w płyn dezynfekujący. Po umyciu rąk dezynfekowałam je przez pierwszy rok życia Oliwii, a teraz kiedy już jest duża, po prostu myję je dokładnie, wciąż tą samą metodą.

Warto w tak prosty sposób chronić siebie i swoje dziecko przed bakteriami.

You Might Also Like

4 komentarze

  1. O wow, zaczynam stosowac! Dzieki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wpis okazał się pomocny ! :))

      Usuń
  2. Fajny wpis. :) Nam ta metodę właśnie z tabliczek w szpitalach. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) warto dbać o czyste ręce :)

      Usuń

Polub mnie

Google+ Followers