Mąka + sól + woda

14:23



Pamiętacie masę solną?

Ależ to była zabawa! Pamiętam z dzieciństwa, że mogłam tak bawić się i bawić! Wyrabiałam wszystko co się dało! Misie, serduszka, kwiatuszki, robaki, po prostu wszystko co w danej chwili wpadało mi do głowy. Razem z sisterką tak się bawiłyśmy. Najgorzej jak jedna miała skaleczonego palca - oj wtedy szczypało okropnie! W końcu 200gram soli robi swoje ;)

Jakiś czas temu moja mama ponownie przypomniała mi o tej formie zabawy. W końcu mam córkę, o której rozwój intelektualny i manualny dba cały sztab ludzi - od rodziców po praciocie ;)

Przepis na masę solną to chyba jeden z najprostszych przepisów kuchennych, którego raczej nie da się skiepścić, no ale mimo wszystko bądźcie czujne ;)

Masa solna:

- 200 gram mąki
- 200 gram soli
- pół szklanki może ciut więcej wody

W zasadzie z tą wodą to jest tak: kiedy zmieszasz mąkę i sól w miseczce, dolewaj powoli wody i mieszaj. Masa powinna mieć konsystencję ciastoliny, dobrej do formowania i gniecenia, a nie jakieś tam ciepłe kluchy. Rzadka i do niczego nie podobna tylko przyda się do kosza a nie do zabawy. Wymieszane składniki wyrabiajcie przez ok. 5 - 10 minut.

PAMIĘTAJ!!!
Masa solna to idealna sprawa dla łasuchów! Pilnuj, pilnuj i jeszcze raz pilnuj, żeby dzidziuś nie skosztował czasem jej konsystencji! Po co Tobie i dziecku dodatkowy kłopot z bolącym brzuchem?

Zabawa gotowa!

Mile widziane akcesoria pomocnicze:
- wałek do ciasta
- foremki
- po prostu ogrom wyobraźni :)






You Might Also Like

0 komentarze

Polub mnie

Google+ Followers